Home Credit posílil v prvním čtvrtletí pozici na trhu • Home Credit…

Home Credit posílil v prvním čtvrtletí pozici na trhu

26. 05. 2009

Brno 26. 5. 2009 – Bezmála dvě miliardy korun poskytl Home Credit, jeden z lídrů spotřebitelského financování u nás, českým spotřebitelům v prvním čtvrtletí roku 2009. Splátkový prodej, poskytování spotřebitelských auto úvěrů, hotovostních úvěrů a platby kreditními i úvěrovými kartami tak zajistily společnosti významné posílení tržní pozice. V porovnání objemu poskytnuté jistiny členských společností České leasingové a finanční asociace (ČLFA) za první čtvrtletí roků 2008 a 2009 se Home Credit posunul z pátého na třetí místo. A to i přesto, že pokračoval pokles české ekonomiky, včetně celého trhu nebankovního spotřebitelského financování (o 17 %). Za první tři měsíce loňského roku financoval Home Credit nákupy v hodnotě 2,4 miliardy korun, což je o necelých 16 % více než letos.

„Home Credit dokazuje i v době ekonomické recese svoji stabilitu výrazným posílením pozice na trhu nebankovního spotřebitelského financování. Tento postup je výsledkem včasné a správné reakce na nástup krize v druhé polovině loňského roku. Obchodní výsledky pak v zásadě kopírují pokles české ekonomiky. Spotřebitelé mají obavy z propouštění, větší investice odkládají na lepší časy, proto je objem poskytnutých peněz nižší,“ říká Erich Čomor, generální ředitel a předseda představenstva společnosti Home Credit, a.s.

V prvním čtvrtletí objemově nejvíce rostly kreditní karty. V tomto segmentu zaznamenal Home Credit oproti lednu až březnu 2008 téměř 38% růst. Velký podíl na tom mají co-brandové Premia karty. Jejich držitelé velice brzo porozuměli výhodám, které z používání těchto kreditních karet plynou a začali je používat i pro běžné nákupy. Objem poskytnutých peněz na starších revolvingových kartách vzrostl o více než 5 %.

Financovat nákup nového i ojetého auta s Home Creditem už je možné na přibližně 200 obchodních místech. Průměrná výše jednoho auto úvěru dosáhla v prvním čtvrtletí roku 124 tisíc korun. Obezřetný přístup klientů se odrazil v zájmu o pojištění k úvěrovým produktům. Zatímco před nástupem ekonomické recese je klienti žádali jen zřídka, v prvním kvartálu 2009 uzavírá nějaký druh pojištění zhruba každý třetí klient. Podíl klientů, kteří nezaplatili dvě a více měsíčních splátek, se ve srovnání s loňským zářím zvýšil o několik desetin procenta. Objem nesplácených úvěrů se v celkovém portfoliu stoupl mírně nad pět procent.

Důslednost Home Creditu při prověřování žádostí o úvěr se projevila u splátkového prodeje a hotovostních půjček, kde zaznamenala společnost oproti loňsku pokles o 43 %, resp. 29 %. Češi v době krize nákup nových věcí odkládají na lepší časy a raději opravují ty starší. Na splátky si lidé mnohem více začali pořizovat nářadí pro kutily, zahradnické nástroje a stavebniny.

 

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2007 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,3 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od dubna 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 miliard euro.