V březnu otevře Home Credit první kamenné pobočky v České republice. I přesto, že roste počet klientů, kteří uzavírají spotřebitelské úvěry online nebo přes aplikaci, existuje stále velké množství těch, kteří preferují osobní kontakt. Existenci kamenné pobočky finanční instituce považuje více než 40 % lidí za faktor důvěryhodnosti, jak vyplývá z interního průzkumu Home Creditu mezi klienty, kteří mají zkušenost se spotřebitelskými úvěry.
„I když to na první pohled vypadá, že jdeme proti proudu, protože služby, a to především finanční, se posouvají do online prostředí a v dnešní době řada bankovních domů počet svých poboček spíše snižuje, snažíme se tímto krokem vyjít vstříc klientům, kteří preferují osobní kontakt při sjednávání půjčky. Je pro ně klíčový z hlediska důvěryhodnosti, zkrátka se cítí bezpečněji, když vědí, že se mohou obrátit na konkrétní provozovnu, v případě, že jiná komunikace jim není příjemná,“ vysvětluje Milan Cáder, marketingový a produktový ředitel Home Credit ČR a SR.
První pobočky otevře Home Credit začátkem března v Opavě a Ostravě, následovat budou provozovny ve Zlíně a Olomouci. Bude se jednat o pilotní projekt, kdy si Home Credit vyzkouší provozování poboček ve městech s rozdílnou velikostí a odlišnými spádovými oblastmi. „Po prvotním zaběhnutí fungování poboček a stabilizaci jejich výkonu, chceme v dalších obdobích otevírat každé čtvrtletí 2 pobočky. Celkově chceme nabídnout našim zákazníkům až 25 míst, kde se na nás budou moci obracet se svými požadavky,“ dodává Milan Cáder.
Pobočky budou otevřeny ve frekventovaných nákupních centrech s provozní dobou 7 dní v týdnu. Zákazníci zde budou moci konzultovat své finanční potřeby, vyřídí na pobočkách jakýkoliv požadavek týkající se jejich současných úvěrů, budou také moci podepsat novou úvěrovou smlouvu, zřídit si kreditní kartu nebo požádat o konsolidaci svých úvěrů.
„Téměř polovina zákazníků Home Creditu spravuje své finance pomocí mobilní aplikace, a i nadále budeme přicházet jako první na trhu s technologickými novinkami, které ocení právě tito klienti,“ uvádí Milan Cáder. Ještě před několika lety poskytoval Home Credit většinu úvěrů telefonicky nebo prostřednictvím obchodních partnerů. Dnes nabízejí produkty plně online, včetně konsolidace, otevřením poboček chtějí uspokojit klienty, kteří preferují osobní kontakt. Z průzkumu také vyplynulo, že i když většina preferuje online řešení, pobočku vidí jako jistotu, kam se mohou obrátit v případě problémů.
Pobočkovou síť se Home Credit chystá rozšířit i na Slovensku, k současným 11 pobočkám přibydou do května tohoto roku další 4 místa pro klienty, kteří upřednostňují osobní kontakt.