Praha 24. 4. 2006 – Společnost Home Credit a.s. během prvního čtvrtletí roku 2006 profinancovala nákupy klientů v celkové výši 1,272 miliardy korun. Největší podíl na tomto objemu mají jednorázové spotřebitelské a revolvingové úvěry (stříbrná karta Home Credit), jejichž prostřednictvím byl dosažen obrat ve výši 1,181 miliardy, což představuje meziroční nárůst o téměř 7 %. Jen v průběhu měsíce března bylo za pomoci spotřebitelského úvěru Home Credit nakoupeno zboží za bezmála 218 milionů korun, tedy o 37 % více než o rok dříve.
Oproti rokům 2004 a 2005, kdy spotřebitelé ke svým nákupům využívali především výprodejových akcí v lednu a počátkem února, se letos na splátky v mnohem vyšší míře nakupovalo také v únoru a v březnu. Právě v posledním měsíci čtvrtletí Home Credit poskytl svým klientům jednorázové spotřebitelské úvěry v celkové výši téměř 218 milionů korun, což představuje meziroční navýšení o bezmála 37 %.
„Spotřebitelé se již naučili čekat na sezónní slevy, které hojně využívali jak během února, tak i v březnu. Doposud nebývalý zájem o nákup na splátky jsme však oproti minulým letům zaznamenali až v posledním měsíci čtvrtletí. Na březnové zvýšené poptávce po jednorázových spotřebitelských úvěrech se mimo jiné podepsal i pokles cen elektroniky (televizorů, set-top boxů) po olympijských hrách, kdy zákazníci byli motivováni k nákupu výhledem na další dva vrcholy sportovní sezóny – hokejové mistrovství světa v Lotyšsku a fotbalový šampionát v Německu,“ komentuje březnová čísla Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a.s.
Společnost se v uplynulém čtvrtletí soustředila zejména na posílení obchodu ve dvou klíčových oblastech podnikání, které představují spotřebitelské úvěry určené na nákup konkrétního zboží přímo ve smluvních prodejnách a úvěry revolvingové, které využívají držitelé stříbrné karty Home Credit. Prostřednictvím hotovostních půjček bylo dosaženo v prvních třech měsících letošního roku obratu ve výši 90 milionů korun. Na rozdíl od prvního čtvrtletí roku 2005, kdy byla tato půjčka masivně nabízena, se společnost letos zaměří na zcela nový produkt, který uvede na trh ke konci prvního pololetí 2006.
Spotřební elektronika a domácí elektrospotřebiče ve sledovaném období společně tvořily 40 % podíl na komoditách pořizovaných s Home Creditem na splátky, zatímco v roce 2005 to bylo 47 %. Na dalších příčkách žebříčku nejžádanějšího zboží se umístily mobilní telefony, výpočetní technika a domácí potřeby. Oproti prvnímu čtvrtletí roku 2005 se o 40 % zvýšil počet spotřebitelských úvěrů na nákup výpočetní techniky. Vzestupnou tendenci rovněž vykazují domácí potřeby, jejichž počet ve smlouvách o spotřebitelském úvěru meziročně narostl o více než 20 %. Oproti loňskému roku se naopak mírně snížil (o 6 %) počet smluv na pořízení mobilních telefonů.
Společnost Home Credit a.s. patří k lídrům českého trhu spotřebního financování, za rok 2005 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 6,7 miliardy Kč. Celá skupina Home Credit působící v České republice, Slovenské republice a Ruské federaci za prvních šest měsíců roku 2005 financovala nákupy v celkové hodnotě 20 miliard Kč, což znamená 113% růst oproti prvnímu pololetí roku 2004. Mezinárodní skupina Home Credit, jež ve střední Evropě a Rusku obsluhuje více než šest milionů klientů, vstoupila v polovině prosince 2005 na trh splátkového prodeje v Kazachstánu. Skupina Home Credit patří do mezinárodní finanční skupiny PPF.