Hlavně ať moc nežere, říkají si ženy při výběru auta • Home Credit…

Hlavně ať moc nežere, říkají si ženy při výběru auta

13. 10. 2010

Brno, 13. říjen 2010 – Průměrná spotřeba, praktičnost, velikost kufru – to jsou vlastnosti, o které se ženy nejvíce zajímají, když si vybírají auto. Pro muže je důležitý výkon, výbava a dojem, který jejich auto udělá na okolí. A zatímco ženám stačí malé benzínové Fabie s nižším objemem, muži volí dieselové Octavie s patřičnou výbavou. Ze svých statistik to zjistila společnost Home Credit, která poskytuje spotřebitelské úvěry na ojetá auta.

Jednoduše – ženy vybírají auto hlavou, muži srdcem. Při návštěvě autobazaru žena dlouho mezi vozidly prochází, pečlivě je porovnává a nechá si od prodejce všechno dopodrobna vysvětlit. V duchu zkouší s autem zaparkovat v úzkých městských uličkách. Nakonec si vybere auto, které stojí přesně tolik, kolik si na něj předem určila.

Muž si před návštěvou prodejce hledá na internetu modely, které se mu líbí, pravidelně sleduje televizní pořady o autech a nechává se unášet představou, že by takové vlastnil. „V bazaru pak často utratí mnohem víc, než měl původně v úmyslu. Nové auto totiž pro muže představuje splněný sen, zatímco pro ženu spíše praktického pomocníka,“  přibližuje Tomáš Svoboda, obchodní ředitel autobazaru AUTOESA.

Velký boom v současnosti zažívá šedá a stříbrná metalíza. „Téměř 40 % všech aut, které financujeme, má jednu z těchto barev. Na stříbrné barvě není tak rychle znát, že auto už několik týdnů nevidělo myčku,“  uvádí Luboš Ondrůj, šéf sekce Auto společnosti Home Credit. Ke stálicím mezi barvami patří modrá, kterou pravidelně volí čtvrtina až pětina zákazníků. Naopak pryč je doba béžových, zelených a v posledních letech i červených aut.

Mezi nejoblíbenější ženská autíčka patří Škodovky, 12 % odjíždí z bazaru ve Fabii, 9 % se rozhodne pro Octavii. Ženy však nejsou jen strohé racionalistky. Chtějí takové auto, které bude odpovídat jejich vkusu. Proto často volí designově velmi odvážné Renaulty a Peugeoty. Není náhodou, že obě automobilky jsou z kolébky módy Francie.

Ale i zosobnění praktičnosti se umí rozšoupnout. „Nejdražším vozem, který Home Credit financoval ženě, bylo tři roky staré BMW X5 za 950 000 korun. Novou majitelkou se stala 32letá žena ze středních Čech,“  dodává Luboš Ondrůj.

 

Poznámky pro editory:

 Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, hotovostní půjčky, kreditní karty a revolvingové půjčky. V první polovině roku 2010 společnost poskytla úvěry v celkové výši 3,7 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

 Skupina Home Credit („skupina“) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě a Asii. Ve vybraných zemích skupina úspěšně rozvíjí služby retailového bankovnictví jako běžné účty či vklady. Jejích 15 800  zaměstnanců obsluhuje více než 4,7 milionu zákazníků ve všech geografických oblastech, v nichž jsou služby pod značkou Home Credit poskytovány (údaje k 31. 12. 2009). Skupina Home Credit v současnosti působí v 8 zemích: v České republice (Home Credit a.s., od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, a.s., od roku 1999), v Ruské federaci (OOO Home Credit & Finance Bank, od roku 2002), Kazachstánu (AO Home Credit Bank, od roku 2005, minoritní podíl), na Ukrajině (OAO Home Credit Bank, od roku 2006), v Bělorusku (OAO Home Credit Bank, od roku 2007), Číně (HC Asia N.V., od roku 2007) a Vietnamu (PPF Vietnam Finance Company Ltd., od roku 2009).

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.net

Skupina Home Credit je součástí skupiny PPF, která je jednou z největších mezinárodních finančních a investičních skupin v regionu střední a východní Evropy. Aktiva skupiny dosahují téměř 11 mld. eur. Skupina PPF se zaměřuje na retailové finanční služby (bankovnictví a pojišťovnictví), na správu fondů a na investice do nemovitostí. Skupina aktivně vyhledává investiční příležitosti na rozvíjejících se trzích střední a východní Evropy, Ruska, Společenství nezávislých států a Dálného východu. Skupina PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu umístěnou v Nizozemsku: Klíčovou holdingovou společností skupiny PPF, na jejíž úrovni jsou přijímána strategická rozhodnutí, je PPF Group N.V. se sídlem v Amsterdamu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.cz.