preload obrazku pro baner

Češi utrácejí rádi za dobré jídlo a pití

Přidáno

06.06.2019

Obecné povědomí lidí je, že by měsíčně mohli nějakou částku ušetřit. „Jenom 7 % respondentů tvrdí, že žádné zbytečné výdaje nemá. Drtivá většina tuší, že utrácí za zbytečnosti,“ říká Jaroslav Ondrušek, analytik společnosti Home Credit.

Kde by mohli Češi ušetřit?

Při pohledu na rodinný rozpočet se lidé zamýšlejí nad tím, co je zbytná věc. Češi mají rádi dobré jídlo a pití a tam právě vidí značné rezervy. Mladší ročníky do 40 let si zbytečné výdaje spojují s jídlem a nealkoholickými nápoji, oproti tomu lidé nad 40 let se domnívají, že utrácejí nadměrně za alkohol a cigarety. Mladí lidé pod 30 let se nejvíce snaží ušetřit v nákupech za módu. Elektroniku respondenti považují za nezbytnou věc. „Mobily, laptopy a tablety sice vyžadují, aby zákazník do peněženky sáhl hlouběji, ale k životu už neodmyslitelně patří, protože usnadňují každodenní fungování. Navíc jsou často potřeba i k práci, takže lidé mají pocit, že se jim investice vrátí,“ nabízí vysvětlení Ondrušek.

Češi šetří pomocí slev a letáků

Více jak polovina respondentů zaměřuje svoji pozornost na slevové akce, letáky, ale i velmi oblíbené slevové portály, domnívá se, že tím mohou ušetřit nemalé finanční prostředky. S úsporami často spojují ekologické myšlení, uvědomují si, že pokud se budou chovat šetrněji k životnímu prostředí, mohou utratit méně. Například využívají vlastní studnu, recyklují, není výjimkou, že je napadne řešení jako spolujízda či nákup úsporných balení autokosmetiky. „Lidé se nechávají inspirovat na internetu a polovina z nich si poslechne rady kamarádů a známých,“ doplňuje Ondrušek.

A kolik vlastně měsíčně ušetříme?

69 % respondentů se domnívá, že maximálně ušetří měsíčně 2000 Kč. Pouze 5 % je schopno si dát každý měsíc stranou více než 5 000 Kč.

*Průzkum realizovala od 17. 09. 2018 do 21. 09. 2018 agentura Perfect Crowd, na reprezentativní vzorku české populace 510 respondentů, ve věku 18 – 60 roků.