Češi se chtějí na dovolené líbit, více investují do vzhledu • Home…

Češi se chtějí na dovolené líbit, více investují do vzhledu

08. 06. 2009

Brno 8. 6. 2009 – Češi chtějí být v létě atraktivnější, touží se na dovolené líbit. Ve větší míře podstupují plastické operace, liposukce, vyhlazování vrásek nebo náročnější kadeřnické služby. Ukazují to statistiky úvěrové společnosti Home Credit, která poskytuje spotřebitelský úvěr Medifin, jímž je možné financovat nadstandardní lékařskou péči. V létě pravidelně vzrůstá počet uzavřených smluv – v roce 2008 to bylo přibližně o 67 %. Postupně se zvyšuje i podíl mužů využívajících Medifin, meziročně o 5 %.

„Protože poskytujeme Medifin už osmým rokem, můžeme pozorovat změnu zákaznických trendů. Zatímco před lety Češi více investovali do klasické medicíny, dnes se jejich zájem proměňuje – Medifin poskytujeme častěji na zákroky estetické chirurgie. Ženy také stále více financují pomocí úvěru nadstandardní kadeřnické služby jako je prodlužování a zhušťování vlasů,“ uvádí Vojtěch Ščevík, obchodní ředitel Home Creditu.

Mezi další služby, které klienti pomocí Medifinu financují, patří laserové operace očí, gynekologické operace a nákup zdravotnických pomůcek. Průměrná výše jednoho úvěru přesahuje 14 tisíc korun a klienti Medifin splácejí 17 měsíců. Větší podíl mezi klienty patří ženám, v posledních letech se ale počet mužů, kteří investují do svého vzhledu, zvyšuje. Loni jejich podíl vzrostl na 22 %ze 17 % v roce 2007. Muži nejčastěji nakupují zdravotnické pomůcky a podstupují operace očí, transplantace vlasů a nově také liposukce, které prozatím byly spíše výsadou žen.

Nemladší klientkou byla 19letá slečna, která Medifinem financovala úpravu vlasů, nejstarší 85letý klient si takto zakoupil fototerapeutickou lampu. Největší počet zákroků provedly kliniky a lékařská centra v Praze a středních Čechách. „Nemyslíme si, že by v Praze lidé chodili na liposukci výrazně častěji. Spíše podle nás přijíždějí z ostatních regionů a využívají anonymity hlavního města k tomu, aby podstoupili leckdy diskrétní zákrok,“ vysvětluje Vojtěch Ščevík.

Spotřebitelský úvěr Medifin nabízí Home Credit jako jediný produkt svého druhu v České republice od roku 2002. Partnerských zdravotnických zařízení je v současnosti 119 po celé republice a zahrnují jak specializované kliniky, tak privátní ordinace odborných lékařů.

Co je Medifin

V ordinacích stomatologů lze na tento úvěr pořídit veškeré úkony, na které si pacient musí buď připlatit nebo je hradí zcela sám (zubní implantáty, korunky a můstky, částečné snímatelné náhrady, estetické zákroky atd.). V gynekologii má Medifin největší uplatnění při úhradě dlouhodobých antikoncepčních systémů, které jsou charakteristické vyššími počátečními náklady na jejich pořízení. Medifin je využíván rovněž k financování očních operací, zejména odstraňujících oční vady. V estetické medicíně patří k nejčastějším zákrokům operace očních víček, ušních boltců, nosu, facelifting, úprava prsů nebo liposukce.

Vedle klasické lékařské péče lze Medifin využít také k nákupu zdravotních pomůcek, například kvalitních brýlí v optikách či speciálních terapeutických pomůcek, nebo k financování léčebných pobytů.

Charakteristiky spotřebitelského úvěru Medifin:

  • žádná platba v hotovosti (akontace od 0 %)
  • výše úvěru standardně od 3 000 Kč do 50 000 Kč, úvěry nad 50 000 Kč jsou poskytovány na základě individuální dohody
  • úroková sazba od 21,55 % p. a.
  • RPSN od 23,8 %
  • volba doby splácení od 6 do 48 měsíců
  • nulový poplatek za poskytnutí úvěru
  • nulový poplatek za vedení účtu
  • nulový poplatek za předčasné splacení úvěru
  • dva balíčky pojištění výdajů: Plus: 3,08 % a Premium: 6,48 % z měsíční splátky
  • první splátku hradí klient měsíc od data uzavření smlouvy, resp. měsíc po zákroku
  • způsob splácení: poštovní poukázkou/převodem z účtu

 

Poznámka pro editory

Společnost Home Credit, a. s., patří k lídrům trhu spotřebitelského financování v České republice. Poskytuje účelové a bezúčelové financování prostřednictvím spotřebitelských a revolvingových úvěrů, produktové portfolio doplňují hotovostní půjčky. Za rok 2008 profinancovala nákupy svých klientů v hodnotě 9,6 miliardy Kč.

Společnosti skupiny Home Credit působí na trzích spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, ve střední Asii a na Dálném východě. V roce 2008 společně poskytly úvěry v celkovém objemu 3,6 miliardy eur. Skupina Home Credit zastává přední pozice na trzích v České republice (Home Credit, od roku 1997), na Slovensku (Home Credit Slovakia, od roku 1999), v Ruské federaci (Home Credit & Finance Bank, od roku 2002) a v Kazachstánu (od prosince 2005). V roce 2006 vstoupila na trhy v Bělorusku (Home Credit Bank) a na Ukrajině (Home Credit Bank, Home Credit Finance), od prosince 2007 působí také v Číně a od roku 2009 ve Vietnamu.

Skupina Home Credit Group je součástí mezinárodní finanční skupiny PPF, která se zaměřuje především na spotřebitelské financování a retailové bankovnictví. Skupina dále aktivně vyhledává investiční příležitosti a realizuje strategické investice na rostoucích trzích střední a východní Evropy a Asie. Prostřednictvím podílu v Generali PPF Holdingu je skupina PPF účastníkem trhu pojišťovnictví ve střední a východní Evropě. Za 18 let své existence se skupina PPF stala jedním z předních mezinárodních finančních investorů s hodnotou spravovaných aktiv převyšující 8 miliard euro.