542 100 100

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Číslo 840 155 155 nahrazujeme pevnou linkou. Můžete volat výhodněji, podle běžné sazby svého operátora.

727 618 618

Pracovní dny od 8 do 18 hod.

Chcete volat na mobilní číslo? Na této lince můžete využít své volné minuty.

Pokud neradi voláte, napište nám email!

10 pravidel jak bezpečně používat nejen Správce financí

Češi jsou líní vymýšlet originální dárky, na Vánoce věnují peníze

Brno 15. listopad 2011 – Namísto balíčků s překvapením objeví letos řada Čechů pod vánočním stromečkem obálku s penězi. Podle telefonického průzkumu společnosti Home Credit* obdaruje své blízké hotovostí 14 % oslovených. Loni se jich přitom k podobnému kroku rozhodlo pouhých 7 %. U tradičních dárků zůstane 66 % oslovených, 18 % dá někomu dárek a někomu peníze.

„Z pultů obchodů útočí na lidi před Vánoci obrovské množství zboží a nabídek. Mnozí z nich se v té záplavě jednoduše ztratí. Bojí se, aby nevhodným výběrem svým blízkým nezpůsobili spíše zklamání, a proto volí radši peníze,“   říká psycholog Jiří Brančík.

Svou roli může podle Brančíka hrát i mnoho dalších důvodů – nedostatek nápadů, času na vybírání, snaha vyhnout se předvánočnímu shonu v obchodech nebo i generační rozdíly. „Prarodiče nebo rodiče dospělých dětí často netuší, co je mezi mladými v módě,“   doplňuje psycholog.   

K darování peněz vedou Čechy i ryze pragmatické důvody. Největší slevy totiž v ochodech začínají až po Vánocích. „Při povánočních výprodejích mohou ceny klesnout až o 90 %, a na takový nákup se vyplatí počkat,“   vysvětluje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Na Slovensku na rozdíl od Česka letos jednoznačně vítězí klasické vánoční dárky. Peníze k Vánocům plánuje darovat pouhých 9 % oslovených.

* Telefonický průzkum provedený v září a říjnu 2011 na vzorku 301 klientů Home Credit a.s. a 254 klientů Home Credit Slovakia a.s.

Poznámky pro editory:

Společnost Home Credit a.s., založená v roce 1997, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice. Společnost nabízí širokou škálu úvěrových produktů: půjčky v místě prodeje, úvěry na automobily, hotovostní půjčky, kreditní a úvěrové karty. V první polovině roku 2011 společnost poskytla úvěry v celkové výši 4,2 miliardy Kč. Společnost Home Credit a.s. je členem skupiny Home Credit.

Další informace jsou k dispozici na www.homecredit.cz.

Skupina Home Credit (Home Credit B.V. a její dceřiné společnosti) je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v Evropě a své služby nabízí 4,5 milionu aktivních klientů (k 30. 6. 2011 včetně Kazachstánu). Ve vybraných zemích úspěšně nabízí a rozvíjí také služby retailového bankovnictví. Skupina působí v České republice (od roku 1997), na Slovensku (od roku 1999), Ruské federaci (od roku 2002) a v Bělorusku (od roku 2007). Značka Home Credit je od roku 2005 navíc přítomna v Kazachstánu, kde společnost Home Credit B. V. drží minoritní podíl v AO Home Credit Bank.

Další informace jsou k dispozici nawww.homecredit.net.

Skupinu Home Credit plně vlastní PPF Group N. V. („PPF“), která je jednou z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě. Aktuálně vlastní aktiva ve výši zhruba 12,4 miliard EUR (k 31. 12. 2010), zahrnující různorodé aktivity od bankovnictví a pojišťovnictví přes nemovitosti, oblast energetiky a těžbu nerostů či zemědělství až po největší ruský obchodní řetězec se spotřební elektronikou. Působnost PPF sahá ze střední a východní Evropy přes Rusko až do Asie.
Na základě úspěchu Home Creditu v Evropě PPF rozvíjí spotřebitelské financování pod značkou Home Credit také v Asii, konkrétně v Číně (od roku 2007) a ve Vietnamu (od roku 2009), a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v tomto regionu.

Další informace jsou k dispozici na www.ppf.eu.

Přihlášení k odběru nových tiskových zpráv

Ochrana osobních údajů